معرفی کانون کارآفرینی استان کرمان

معرفی

توسعه کارآفرینی یکی از کلیدی‌ترین مسیرهای توسعه مناطق می‌باشد که با توجه به میزان منابع و شرایط اکوسیستم هر منطقه، شرایط کارآفرینی در آن منطقه تغییر می‌کند. اکوسیستم کارآفرینی ابعاد مختلفی دارد که پویایی و چابکی اجزای مؤثر اکوسیستم نقش بسیار بالایی در تقویت آن دارد. با توجه به صنایع استراتژیک هر منطقه می‌توان پتانسیل کارآفرینی را بررسی کرد. استان کرمان با توجه به پهناور بودن منطقه ابعاد متنوعی را در اکوسیستم شامل می‌شود؛ اما نکته مهم این است که این تنوع اکوسیستم می‌تواند فرصت‌های بیشتری را در جهت کشف و خلق بازارهای محصولات استراتژیک فراهم نماید. قلب هر اکوسیستمی کارآفرینان هستند و اجزای دیگر اکوسیستم کارآفرینی حول مسائل کارآفرینان می‌چرخد.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با حمایت مستمر از کارآفرینان کرمانی همواره سعی در تسهیل مسیر پیش روی کسب‌وکارهای خصوصی دارد. لذا کانون کارآفرینی استان کرمان به عنوان یکی از تشکل های زیرمجموعه اتاق کرمان تشکیل گردیده و فعالیت می نماید و در مجمع انتخاباتی هیات مدیره آن خانم رویا اسدی به عنوان رییس هیات مدیره، امیر شمس الدین سعید نایب رییس اول، مجتبی دهقانی نایب رییس دوم، محمدحسین اکبری یزدی خزانه دار و عضو هیات مدیره و جلیل کاربخش عضو هیات مدیره انتخاب شدند.
هم چنین حسین نظری و سیدمحمد ابراهیم علوی به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره، محمدجواد رستمی به عنوان بازرس اصلی و صادق نخعی به عنوان بازرس علی البدل و مهرداد شمسی نیز به عنوان دبیر این کانون معرفی گردیدند.
تشکل‌ها و کانون‌های کارآفرینی مناطق در کشورهای مختلف با ایجاد مشارکت حداکثری کارآفرینان مسیر کارآفرینی را برای حوزه‌های مختلف تسهیل می‌کنند. این کانون‌ها در اجزای مختلف اکوسیستم‌های کارآفرینی با هدف تقویت اکوسیستم مناطق تشکیل می‌شوند و با هم‌اندیشی موجب توسعه کارآفرینی می‌گردند. لذا تشکل‌های کارآفرینی مستقر در اتاق کرمان با هدف هم‌افزایی در جهت تقویت اکوسیستم کارآفرینی استان کرمان فعالیت دارند.
در کشور نیز در بخش خصوصی، سازمان ملی کارآفرینی ایران این مهم را بر عهده دارد و کانون‌های کارآفرینی استان‌ها ذیل سازمان ملی کارآفرینی ایران و ثبت شده در اتاق‌های بازرگانی فعالیت می‌کنند.
به‌منظور تأمین مشارکت هرچه بیشتر کارآفرینان در تدوین و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه کارآفرینی، نوآوری و فناوری و نیز تحقق اهداف مقرر در قوانین و برنامه‌های توسعه‌ای کشور در عرصه کارآفرینی، نوآوری و فناوری و در راستای ایفای نقش به‌عنوان نهاد غیردولتی در حوزه کارآفرینی در عرصه‌های برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و اجرا در سطح کشور و هم‌افزایی و مشارکت حداکثری اجزا اکوسیستم کارآفرینی در تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه کارآفرینی و نهادینه‌سازی و توسعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه، سازمان ملی کارآفرینی ایران تشكيل گردیده است.
سازمان ملی کارآفرینی ایران دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل می‌باشد و به‌صورت صنفی، حرفه‌ای، تخصصی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی فعالیت می‌نماید. نقش اصلی این سازمان تسهیل گری در امور مربوط به قوانین کسب‌وکار و رفع قوانین مخل بوده که مشارکت هرچه بیشتر بازیگران اکوسیستم کارآفرینی کشور اعم از تشکل‌ها و نهادهای کارآفرینی، استارت آپ‌ها در امر قوانین کسب‌وکار را در پی دارد. در ضمن این سازمان در ایجاد هماهنگی و مشارکت و تعامل بیشتر بین نهادهای دولتی و حاکمیتی با نهادها و تشکل‌های بخش خصوصی و کارآفرینان تلاش می‌نماید که این مهم، ایجاد پویایی در اکوسیستم کارآفرینی را در پی دارد.
کانون کارآفرینی استان کرمان نیز به‌منظور تأمین مشارکت هرچه بیشتر کارآفرینان در عرصه‌های برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و اجرا و هم‌افزایی و مشارکت حداکثری اجزا اکوسیستم کارآفرینی در تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه کارآفرینی و نهادینه‌سازی و توسعه فرهنگ کارآفرینی و ارتقای منزلت اجتماعی کارآفرینان در استان در 26 دی‌ماه 1398 تشکیل گردیده است.
کانون کارآفرینی استان کرمان در بخش خصوصی با همراهی کارآفرینان استان تاکنون فعالیت‌های ترویجی، پژوهشی، مشاوره‌ای و زیربنایی متفاوتی را انجام داده که اهم فعالیت‌ها در حوزه ارتقای منزلت اجتماعی کارآفرینان و فرصت‌یابی با هم‌اندیشی کارآفرینان بومی استان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *