مروری بر خبرها

1) معرفی خدمات صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات

این نشست در مهر ماه سال جاری به‌منظور معرفی خدمات صندوق توسعه صادرات ایران و بانک توسعه صادرات ایران در حوزه خدمات فنی و مهندسی استان، در اتاق کرمان برگزار شد. در این نشست مدیرکل امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات ایران، رئیس دایره سد و نیروگاه اداره خدمات فنی و مهندسی بانک توسعه صادرات ایران و رئیس دایره صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی بانک توسعه صادرات ایران به تشریح خدمات مجموعه‌های خود در حوزه خدمات فنی و مهندسی پرداختند و فعالان این حوزه پرسش‌های خود را مطرح کردند. همچنین رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، رئیس انجمن انبوه‌سازان استان و رئیس سندیکای شرکت‌های ساختمانی و راهسازی استان در این نشست حضور داشتند.

2) نشست معرفی خدمات صندوق توسعه صادرات ایران و بانک توسعه صادرات ایران در حوزه خدمات فنی و مهندسی استان

مهر ماه سال جاری در نشست مشترک کمیسیون بازرگانی و کمیسیون بیمه، بانک و مالیات با حضور فعالان اقتصادی، خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران توسط مدیرکل امور مشتریان این صندوق و نیز خدمات بانک توسعه صادرات توسط رئیس دایره صدور ضمانت نامه‌های ارزی این بانک معرفی شد. در پایان این نشست فعالان اقتصادی پرسش‌های خود را در رابطه با صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات مطرح و پاسخ‌های مربوطه را دریافت کردند.

3) همایش معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری و راهکارهای ورود به بازار عمان

این همایش در آبان ماه سال جاری با هدف آشنایی فعالان اقتصادی با راهکارهای ورود به بازار عمان برگزار شد. رئیس اتاق کرمان، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان، مدیرکل توسعه کسب‌وکار منطقه آزاد صلاله عمان و جمعی از فعالان اقتصادی و مدیران استان در این همایش حضور داشتند چگونگی ورود به بازار عمان، آشنایی با شرایط سرمایه‌گذاری در این کشور، روش‌های صادرات مجدد از عمان، قوانین و مقررات و… از جمله موارد مطرح شده در این برنامه بود.

4) بررسی توسعه مبادلات اقتصادی کرمان با 15 کشور

در آبان ماه سال جاری توسعه مبادلات اقتصادی کرمان با 15 کشور در نشستی با حضور سفرا، رایزنان و نمایندگان کشورهای تاجیکستان، افغانستان، آفریقای جنوبی، قرقیزستان، انگلستان، بلاروس، دانمارک، گرجستان، قزاقستان، روسیه، ونزوئلا، اتریش، پاکستان، کره شمالی و بلژیک، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، فعالان اقتصادی استان کرمان، رئیس و جمعی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق، استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران دولتی و بخش خصوصی بررسی شد. در این نشست نظرات نمایندگان کشورها و زمینه‌های همکاری‌های مشترک مطرح شد.

5) برگزاری نشست مدیران و فعالان اقتصادی با کنسول قزاقستان

در آبان ماه سال جاری نشستی با حضور رئیس اتاق کرمان، جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی استان و کنسول قزاقستان برگزار و کشت فراسرزمینی، مهم‌ترین مورد برای همکاری مشترک اقتصادی بین کرمان و این کشور عنوان شد. در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی و مدیران استان به بیان نظرات خود در رابطه با بازار قزاقستان پرداختند.

6) همایش آشنایی با نظام ارزیابی انطباق اروپایی

این همایش در آذرماه سال جاری با حضور فعالان اقتصادی، طبیب زاده رئیس اتاق کرمان، عاقلی رئیس اداره کل استاندارد و جمعی دیگر از مدیران در اتاق کرمان برگزار شد.
در پایان این همایش «پرویز درویش» مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران به ارائه مباحث تخصصی در حوزه نظام ارزیابی انطباق اروپایی پرداخت.

7) سمینار عبور-ورود موقت کالا تحت کنوانسیون کارنه آ.ت.آ

این سمینار در آذرماه سال جاری در اتاق کرمان برگزار شد که بهنام فرامرزیان سرپرست واحد حمل‌ونقل بین‌المللی و کارنه تیر و آ.ت.آ اتاق ایران گفت: تسهیل و روان‌سازی در امور گمرکی از طریق کارنه آ.ت.آ (سند بین‌المللی گمرکی برای ورود- عبور موقت کالا بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و یا ارائه تضمین‌های موقت) ممکن می‌شود.

8) تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان در سال 1398

در همایش بزرگداشت روز صادرات استان کرمان که با حضور میهمانان ملی و بین‌المللی و فعالان اقتصادی برگزار شد از 17 صادرکننده نمونه و پنج صادرکننده شایسته تقدیر در حوزه‌های کشاورزی، صنایع فلزی، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، صنایع غذایی، محصولات شیمیایی و مصالح ساختمانی، با اهدای لوح سپاس و تندیس ویژه همایش تجلیل به عمل آمد.
این همایش با حضور قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، استاندار کرمان، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، اعضای فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران، معاون امور استان‌های اتاق ایران، سفیران کشورهای اندونزی و ساحل عاج، معاون بازرگانی سفارت جمهوری عراق، رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان، رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران اقتصادی استان برگزار شد.

9) برگزاری نشست بررسی مشکلات صادرکنندگان نمونه استان

این نشست در آذرماه سال جاری با حضور صادرکنندگان نمونه استان، مدرس خیابانی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، بهرامی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، رئیس و برخی اعضای هیئت نمایندگان اتاق کرمان و رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران به‌منظور رفع مشکلات صادرکنندگان برگزار شد.

10) همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در بازار سرمایه

این همایش در آذرماه سال جاری با حضور پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، طبیب زاده رئیس اتاق کرمان، محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی و اعضای شورای عالی بورس با هدف آشنایی فعالان اقتصادی با فعالیت‌های بورس در اتاق کرمان برگزار شد.

11) بررسی روند تسهیل توسعه شهرستان رفسنجان در شورای گفت‌وگو

چهل و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان آذرماه سال جاری در رفسنجان و با حضور مدیران و فعالان بخش خصوصی برگزار و روند تسهیل توسعه این شهرستان با تأکید بر تعامل دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز با یکدیگر، استفاده از ظرفیت‌های بومی برای تولید و خدمات، تسهیل صادرات، بهره‌وری بیشتر از آب و استفاده از کشت‌های جایگزین پسته بررسی شد. طبیب زاده رئیس اتاق کرمان، دهقان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، محمدی انارکی نماینده مردم رفسنجان، انار و شهربابک در مجلس شورای اسلامی، جلیل کاربخش رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در رفسنجان و برخی مدیران کل ادارات و سازمان‌های استان در این نشست حضور داشتند. نشست‌های شورای گفت‌وگو به‌منظور رفع موانع در مسیر بهبود محیط کسب‌وکار تا کنون در مرکز استان برگزار می‌شد که رفسنجان به‌عنوان اولین شهرستان میزبان برگزاری این شورا بود و مقرر شده است این نشست‌ها در سایر شهرستان‌ها نیز برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *