مروری برگزیده اخبار اتاق کرمان

رئیس اتاق کرمان: یک قانون نانوشته مانع تولید است

(11 فروردين، 1400)
رئیس اتاق کرمان در نشست بررسی راهکارهای تحقق شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها) که با حضور فعالان اقتصادی استان و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: به اعتقاد بخش خصوصی یک قانون نانوشته در کشور وجود دارد که مانع تولید است، زیرا مگر می‌شود با وجود نام‌گذاری بیش از 10 سال از سوی عالی‌ترین مقام کشور در راستای حمایت از تولید و تصویب قوانینی مانند بهبود محیط کسب‌وکار، رفع موانع تولید و… هنوز کاری برای تولید نشده باشد.

معاون اتاق ایران:
کارشناسی‌های دقیق را به اتاق کرمان واگذار می‌کنیم

(14 فروردين، 1400)
معاون حقوقی و امور مجلس اتاق ایران در نشست با رئیس و دبیر هیئت‌رئیسه اتاق، رئیس و کارشناسان مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان و واحد انتشارات با اشاره به توان بالای پژوهشی و تحقیقاتی اتاق کرمان، گفت: هر زمان که در اتاق ایران نیاز به کار کارشناسی دقیق داریم، فعالیت‌ها را به اتاق کرمان واگذار می‌کنیم.

«گروه کاری» توسعه تجارت با اوراسیا آغاز به کار کرد

(22 فروردين، 1400)
«گروه کاری» بررسی راهکارهای توسعه تجارت با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا در نشستی با حضور رئیس اتاق کرمان و نمایندگان سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان، سازمان جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان، استانداری، اداره گمرک، استاندارد و راهداری و حمل‌ونقل شمال و جنوب استان آغاز به کار کرد.

رئیس اتاق کرمان: گردشگری یکی از حوزه‌های تغییر رویکرد سرمایه‌گذاری کرمان است

(24 فروردين، 1400)
رئیس اتاق کرمان در نشست کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق با تأکید بر این که رویکرد سرمایه‌گذاری کرمان باید از حوزه معدن به سایر حوزه‌ها تغییر کند، گفت: گردشگری در کنار کشاورزی، صنایع بازیافت و صنایع دانش‌بنیان از حوزه‌های پیشنهادی برای تغییر رویکرد سرمایه‌گذاری است.

اولویت‌های فعالیت کمیسیون بیمه، بانک و مالیات اتاق کرمان در سال 1400 پیشنهاد شد

(25 فروردين، 1400)
در نشست کمیسیون بیمه، بانک و مالیات اتاق کرمان اولویت‌های پیشنهادی برای فعالیت این کمیسیون در سال جاری پیشنهاد داده شد و موارد مورد تأیید برای اعمال در برنامه کمیسیون به تصویب رسید.

یادداشت رئیس اتاق کرمان: دولت بستر را برای تمرکز بخش خصوصی بر تولید مهیا کند

(25 فروردين، 1400)
سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق کرمان در یادداشتی برای پایگاه خبری اتاق ایران، فراهم کردن زمینه‌ای از سوی دولت برای تمرکز فعالان اقتصادی بر تولید و تجارت را مهم‌ترین جنبه حمایت از این بخش دانست.

رئیس اتاق کرمان:
توسعه متوازن استان از محور صادرات می‌گذرد

(26 فروردين، 1400)
سیدمهدی طبیب زاده، در شصتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: مسیر توسعه متوازن و پایدار استان کرمان در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… از صادرات به عنوان محور اقتصاد می‌گذرد. وی افزود: باید مدل مفهومی برای توسعه صادرات استان در نظر گرفت زیرا صادرات تنها راه نجات تولید و تولید تنها ناجی استان و کشور است.

ثبت ملی پنج شهر صنایع‌دستی استان پیگیری می‌شود

(01 ارديبهشت، 1400)
در نشست مشترک جمعی از اعضای کمیته صنایع‌دستی کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق کرمان و انجمن صنایع‌دستی استان، پیگیری ثبت ملی پنج شهر صنایع‌دستی استان کرمان بررسی شد. در این نشست تصمیم گرفته شد اقدامات لازم برای ثبت ملی پنج شهر کرمان، راور، قلعه گنج، شهربابک و راین انجام و این فعالیت‌ها با همکاری کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق کرمان، انجمن صنایع‌دستی و پژوهشکده صنایع‌دستی استان صورت گیرد.

رئیس اتاق کرمان: «ببینیم تهران چه می‌گوید؟» از ادبیات توسعه استان حذف شود

(11 ارديبهشت، 1400)
رئیس اتاق کرمان در نشست کارگروه تحقق شعار سال با حضور استاندار کرمان، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر مدیران استان گفت: در انجام امور و واگذاری مجوزها در دستگاه‌های مختلف باید جمله «ببینیم تهران چه می‌گوید؟» از ادبیات توسعه و تولید استان حذف و جمله «در کرمان می‌توان پاسخگوی نیاز متقاضیان بود» جایگزین آن شود.

سرکنسول ایران در میلان: بازار ایتالیا گزینه مناسبی برای توسعه صادرات خرماست

(01 ارديبهشت، 1400)
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان در نشست مجازی رئیس اتاق کرمان و جمعی از فعالان اقتصادی استان با موضوع توسعه تجارت خرما در میلان، با اشاره به این که بازار ایتالیا گزینه مناسبی برای توسعه صادرات خرمای کشور است، گفت: برای معرفی بیشتر این محصول در بازارهای شهرهای مختلف ایتالیا و دست یابی به بازار هدف مستمر و رو به رشد و حضور گسترده، باید نقشه راهی مشخص با در نظر گرفتن همه جنبه‌های تجاری و فرهنگی آن کشور تدوین کرد.

رئیس اتاق کرمان: شعار سال با استقرار پنجره واحد سرمایه‌گذاری تحقق می‌یابد

(01 ارديبهشت، 1400)
رئیس اتاق کرمان در نشست بررسی اطلس سرمایه‌گذاری استان گفت: «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» به عنوان شعار سال 1400 با استقرار پنجره واحد سرمایه‌گذاری و صدور مجوزها و همچنین سیستم اطلس سرمایه‌گذاری‌ها در استان کرمان تحقق می‌یابد.

مشارکت اتاق کرمان در واکسیناسیون سالمندان

(12 ارديبهشت، 1400)
اتاق کرمان در ادامه انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آموزش‌وپرورش کرمان و جامعه پرستاران بازنشسته، در اجرای طرح واکسیناسیون افراد بالای 80 سال همکاری و مشارکت دارد.

رئیس اتاق کرمان: اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند زمینه همکاری با مجارستان باشد

(15 ارديبهشت، 1400)
رئیس اتاق کرمان در نشست مجازی بررسی همکاری‌های مشترک کرمان و مجارستان گفت: کشاورزی، ذخیره آب، انرژی‌های تجدید پذیر، صنایع بازیافت، صنایع خلاق، محصولات گلخانه‌ای که همه آن‌ها بر پایه اقتصاد دانش‌بنیان خواهد بود، می‌تواند زمینه همکاری استان با مجارستان باشد.

سفیر ایران در هند: امکان همکاری کرمان و هند در محصولات کشاورزی و سنگ‌های ساختمانی وجود دارد

(30 ارديبهشت، 1400)
سفیر ایران در هند گفت: امکان همکاری کرمان و هند در حوزه‌های مختلف بویژه محصولات کشاورزی از جمله پیاز و سنگ‌های ساختمانی وجود دارد. علی چگینی در نشست بررسی همکاری‌های اقتصادی کرمان و هند افزود: بخش خصوصی باید در کنار دولت موانع صادرات را برطرف و زمینه ارائه آموزش صحیح صادرات و واردات برای تجار را فراهم کند. وی یکی از زمینه‌های همکاری دو طرف را پیاز عنوان کرد و افزود: قُطر محصول پیازی که به هند صادر می‌شود نباید بیش از 5 سانتیمتر باشد و یا میزان سمومی که استفاده شده باید شامل استانداردهای مربوطه باشد که تجار ایرانی باید این مسائل را آموزش ببینند و رعایت کنند.

رئیس اتاق کرمان: برای تحقق شعار سال تعارف را کنار بگذاریم

(30 ارديبهشت، 1400)
رئیس اتاق کرمان گفت: برای تحقق شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها، باید تعارف‌ها را کنار بگذاریم. سیدمهدی طبیب زاده در نشست کارگروه تحقق شعار سال، با بیان این که مقرر بود در این نشست شرکت شهرک‌های صنعتی به بیان مشکلات واحدهای تولیدی با شرکت‌های آب، برق، گاز و … بپردازد، افزود: با وجود دعوت قبلی، هیچ نماینده‌ای از این مجموعه در نشست کارگروه شرکت نکرده است. وی از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف درخواست همراهی لازم در پاسخ به استعلام‌ها را مطرح کرد و افزود: برخی دستگاه‌ها پاسخ به خواسته‌ها را منوط به پاسخ گرفتن از تهران می‌دانند درحالی‌که این موضوع جز اتلاف هزینه و زمان و منصرف کردن سرمایه‌گذار چیز دیگری در پی نخواهد داشت.

رئیس اتاق کرمان: اضمحلال منابع کشور به قیمت خرید محبوبیت است

(01 خرداد، 1400)
رئیس اتاق کرمان در نشست بررسی مسائل حوزه سیاست‌گذاری انرژی با حضور رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: اضمحلال منابع و انرژی در کشور به قیمت خرید محبوبیت انجام می‌شود زیرا می‌خواهند همه راضی باشند.

ارائه مدل 5+5 برای توسعه تجارت با روسیه

(02 خرداد، 1400)
در نشست مجازی بررسی بازار روسیه با تکیه بر ایجاد دفتر تجاری در این کشور، با حضور رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان و رئیس اداره کشورهای صنعتی و دبیر میز روسیه سازمان توسعه تجارت ایران و جمعی از فعالان اقتصادی استان، مدل 5+5 برای توسعه صادرات ایران و بویژه کرمان به روسیه ارائه شد.

روابط عمومی اتاق کرمان رتبه برتر جشنواره «چراغ روشن رابطه» را کسب کرد

(03 خرداد، 1400)
همزمان با پایان هفته روابط عمومی و ارتباطات، برگزیدگان نخستین جشنواره «چراغ روشن رابطه» معرفی شدند که روابط عمومی اتاق کرمان در جمع رتبه‌های برتر قرار گرفت. «محمدعلی جمشیدی» مدیر روابط عمومی اتاق کرمان با ارسال یادداشتی با عنوان «بخش خصوصی حاکم میدان روابط‌عمومی» در جمع آثار برتر این جشنواره قرار گرفت

رئیس اتاق کرمان: توسعه با ارزش‌افزوده ضرورت استان است

(08 خرداد، 1400)
رئیس اتاق کرمان در شصت و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان این که اقتصاد استان باید از تکیه بر منابع به سمت تکیه بر دانش تغییر یابد، گفت: تغییر رویکرد توسعه استان از وضعیت فعلی به سمت توسعه با ارزش‌افزوده ضروری است.

برنامه‌ریزی برای ثبت ملی تمدن قناتی بم آغاز شد

(09 خرداد، 1400)
دفتر نمایندگی اتاق کرمان در شرق استان برای حفظ و صیانت از قنوات منطقه، برنامه‌ریزی برای ثبت ملی تمدن قناتی بم را با کمک دستگاه‌های مربوطه و انجمن احیا آغاز کرده که در همین زمینه نشستی با فرماندار بم، نمایندگان اداره‌های مرتبط، «محمد برشان» کارشناس مؤثر در ثبت جهانی قنوات جوپار و قنوات قاسم‌آباد و اکبرآباد بروات و جمعی از فعالان این حوزه برگزار شد.

رئیس اتاق کرمان: اجرای پنجره واحد الکترونیکی می‌تواند زمینه همکاری مشترک کرمان و مالزی باشد

(12 خرداد، 1400)
رئیس اتاق کرمان در نشست مجازی توسعه همکاری‌های تجاری کرمان و مالزی، تهیه نقشه راه را پیش‌نیاز هر اقدام عالمانه برای توسعه همکاری‌های تجاری کرمان و مالزی دانست و گفت: مالزی در اجرای پنجره واحد الکترونیکی و توسعه صنعتی بسیار موفق عمل کرده که در این حوزه‌ها می‌توان زمینه همکاری مشترک را ایجاد کرد.

رئیس اتاق کرمان: گردشگری استان باید برای استقبال از گردشگران خارجی آماده شود

(13 خرداد، 1400)
رئیس اتاق کرمان در نشست مدیران و فعالان صنعت گردشگری استان با نمایندگان صنعت گردشگری کشور مجارستان گفت: با واکسیناسیون جهانی مردم، پس از پایان کرونا، حتماً استقبال خوبی از توریست‌های خارجی خواهیم داشت و استان باید خود را برای جذب این توریست‌ها و ارائه خدمات در سطح بین‌المللی آماده کند.

رئیس اتاق کرمان: ادامه قطعی برق صنایع بحران افزایش بیکاری را در پی دارد

(17 خرداد، 1400)
رئیس اتاق کرمان در سومین نشست کارگروه تحقق شعار سال با موضوع بررسی اثرات خاموشی برق در صنایع استان، گفت: تصمیمات در رابطه با قطعی برق صنایع بدون نظر و تعامل ذی‌نفعان و ذی‌ضرران اتخاذ شده که صحیح نیست زیرا این تصمیمات زیان‌آور و ادامه این روند، بحران‌های زیادی بویژه بحران ناشی از بیکاری را ایجاد می‌کند

رئیس اتاق کرمان:
پاشنه آشیل مشاغل خانگی توسعه بازار است

(22 خرداد، 1400)
رئیس اتاق کرمان در شصت و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی مسائل و مشکلات مشاغل خانگی با اشاره به این که در موضوع توسعه پایدار، شاخص پرداختن به مشاغل خانگی بسیار اهمیت دارد، گفت: پاشنه آشیل مشاغل خانگی توسعه بازار، برندینگ و بسته‌بندی است که باید به این بخش‌ها پرداخته شود.

مشکلات انتقال ارز صادرکنندگان از هند بررسی شد

(24 خرداد، 1400)
مسائل و مشکلات انتقال ارز صادرکنندگان از هند در نشستی مجازی با حضور رئیس اتاق کرمان، رئیس کمیسیون بیمه، بانک و مالیات اتاق کرمان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و همچنین نماینده یوکو بانک هند در ایران بررسی و پیشنهادهایی برای چگونگی تسهیل در انتقال پول مطرح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *