شب فرش کرمان برگزار شد

نیلوفر حسن زاده
دبیر کمیسیون قالی و صنایع دستی

اگرچه قالی تاکنون نتوانسته در تقویم رسمی کشور، روزی را به نام خود داشته باشد، اما در کرمان، هشتم دی‌ماه ۹۷ به گردهمایی گرم پیشکسوتان، فعالان و دست اندراکاران فرش در استان اختصاص یافت و به نام «شب فرش کرمان» مزین شد.
شب فرش کرمان با هدف احیا جایگاه فرش دستباف، ترغیب نسل جوان، تغییر نگاه‌ها نسبت به وضعیت فرش کرمان و برای نشان دادن زیبایی‌ها و قدمت آن و تکریم پیشکسوتان این هنر برگزار شد.
میهمانان این شب بافندگان، نقش خوانان، طراحان و تولیدکنندگان و صادرکنندگان و بزرگان حوزه قالی و مسئولان سطح ملی و استانی بودند که آمده بودند تا حرف‌های یکدیگر را بشنوند و برای بازگشت قالی کرمان به دوران پرافتخار خود چاره‌ای بیاندیشند.
یکی از پیامدهای گفت‌وشنودهای این مراسم تعیین تکلیف طرح برجای‌مانده باغ‌موزه فرش کرمان در جلسه‌ای با حضور استاندار کرمان و رئیس مرکز ملی فرش ایران است که مقرر شد ساختمان قدیمی شرکت فرش کرمان و باغ عرصه آن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و با کمک سازمان میراث فرهنگی ظرف مدت یک سال مرمت گردیده و بر اساس آئین‌نامه‌ای که به‌طور مشترک توسط استانداری کرمان و مرکز ملی فرش ایران تهیه و تصویب می‌گردد، به‌وسیله سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اداره شود. مقررشده است که 50 درصد هزینه‌های اجرای طرح مرمت و تأمین تجهیزات توسط استانداری کرمان و 50 درصد دیگر آن به‌وسیله شرکت ملی فرش ایران تأمین گردد، زمان افتتاح باغ‌موزه، 22 بهمن‌ماه 1398 تعیین‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *